Eurocar

feature image

Eurocar jest systemem do malowania przemysłowego dużych elementów metalowych, do półautomatycznego malowania wielkogabarytowych detali, które ze względu na swoje wymiary są trudne do przemieszczania za pomocą tradycyjnego podwieszanego przenośnika jednoszynowego.

Do obsługi wszystkich rodzajów elementów system wykorzystuje krokowy przenośnik, składający się z dwóch torów jednoszynowych, połączonych ze sobą systemem wieszaków.

Ten specjalny przenośnik porusza się automatycznie do przodu w określonych odstępach czasowych, aby przeprowadzić różne etapy obróbki w całym cyklu malowania.
 




Kompletny system Standard składa się z co najmniej sześciu stanowisk:

  • strefy załadunku
  • tunelu obróbki wstępnej
  • pieca do suszenia
  • ciśnieniowej kabiny do aplikacji proszku
  • pieca do polimeryzacji
  • strefy rozładunku 

Gdy pozwala na to przestrzeń w hali, system malowania jest skonfigurowany liniowo. Operatorzy przy pomocy wózków widłowych zawieszają elementy przeznaczone do malowania na wieszakach w obszarze załadunku. Następnie wieszaki przesuwają się o jeden krok do przodu i transportują elementy do kabiny fosfoodtłuszczania/płukania. Po zakończeniu mycia otwierają się automatyczne drzwi i wieszaki przesuwają się o krok dalej, aby przejść do kolejnych etapów: suszenia, malowania w kabinie ciśnieniowej, wypalania, chłodzenia i rozładunku.

Przenośnik jest zsynchronizowany w taki sposób, że przesuwa się o jeden krok (a tym samym o jeden etap procesu) zgodnie z ustalonym wcześniej rytmem, zależnie od czasu nakładania farby i czasu polimeryzacji. Częstotliwość przesuwu można dostosować do potrzeb klienta.

Systemem i fazami całego cyklu malowania można sterować i monitorować je za pośrednictwem szafy elektrycznej wyposażonej w panel z ekranem dotykowym. Pozwala on ustawić różne cykle, sprawdzić ewentualne anomalie, zweryfikować zużycia i monitorować wszelkie zdarzenia.


Gdy przestrzeń w hali nie pozwala na liniowy przebieg procesu, system malowania przyjmuje układ kompaktowy i cykl pracy realizowany jest wzdłuż dwóch równoległych linii. Jeśli elementy przeznaczone do obróbki wymagają niestandardowych zabiegów, system malowania Eurocar może zostać zintegrowany z kilkoma kolejnymi stanowiskami.

Eurocar nadaje się do malowania dużych ilości elementów, które są trudne do przemieszczenia za pomocą tradycyjnego podwieszanego przenośnika jednoszynowego Załadunek elementu na dwie równoległe szyny pozwala na bezpieczne wyważenie ciężkich elementów o rozkładzie masy do 300 kg/m.










INNE INSTALACJE, KTÓRE MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ